Hallyu - ez a nemzetközileg elismert neve a koreai hullámnak. Meg se gondolnánk, de már 1990 óta, azaz több, mint 24 éve része az életünknek, s lassacskán beépül a mindennapjainkba, anélkül, hogy észrevennénk. A hallyu a dél-koreai kultúra, főképpen a populáris kultúra külföldi terjeszkedését jelenti, értve ezt a filmekre, sorozatokra, zenére, és akár a divatirányzatokra is. Nézzük meg kicsit, milyen is a Hallyu Fashion :)
(Forrás)
Alapvetően egyébként nem igazán különbözik azoktól a daraboktól, amiket egy átlagos napon egy átlagos Váci utcai boltban, vagy egy pesti plázában látunk a kirakati babákon. Talán éppen azért, mert a hallyu wave már egészen általánossá vált a mindennapjainkban, mindenesetre ami leginkább jellemzi ezt a stílust, az az elegancia, mely a nők esetében időnként kislányos bájjal, férfiaknál pedig esetenként nőies vonásokkal párosul.
Aki szereti a koreai sorozatokat, gyakran akar úgy öltözködni, ahogyan kedvenc színésznői, színészei. A k-drámák szereplőinek gondosan kidolgozott stílusuk van, valószínűleg jókora stylist csapattal a háttérben. Az egyes karakterek ruházata azt sugallja, hogy az öltözködéssel könnyedén reprezentálhatjuk belső világunkat, ezért gyakran megfigyelhető a jellemfejlődésekkel párhuzamosan bekövetkező változás a szereplők öltözködésében is.
Íme egy kis érdekesség, amit a hallyu divat terjedéséről szedett össze a Mindenkilapja.hu:
"A hallyu részeként a koreai divat is terjed, bár nem olyan gyorsasággal, mint a sorozatok vagy a popzene. Elsősorban egyes ázsiai országokra van hatással.Kínában rendkívül népszerűek a Dél-Koreából importált ruhadarabok, főképp a fiatal nők körében, akik a kedvenc sorozataik főszereplőihez hasonlóan akarnak öltözködni. Az S&S Fashion Plaza üzletlánc például 60%-ban koreai divatmárkákat árul és Kína-szerte 100 boltot üzemeltet. 2010-ben Dél-Koreából Kínába 152 millió dollár értékben importáltak ruhaneműt, ami 37,8%-kal több, mint a korábbi években.A koreai márkák magas áruk ellenére is keresettek Kínában, a vásárlók a helyi árak háromszorosát is hajlandóak kifizetni értük.Ugyancsak népszerűek az olyan online áruházak, ahol pontosan olyan ruhákat lehet kapni, amilyeneket egyes színésznők bizonyos sorozatokban viseltek. Thaiföldön a helyi hatóságok figyelmeztető feliratokkal próbálják megakadályozni a koreai divat terjedését a fiatalok között, mert attól tartanak, hogy a hallyu divat beláthatatlan mértékben befolyásolhatja a thai kultúrát. A thai fiatalok az ország éghajlati sajátosságaitól függetlenül követik a koreai divatot, például népszerűek a fekete leggingek de előszeretettel vásárolnak toxikusnak ítélt bőrfehérítő krémeket is, hogy a bőrük hasonló legyen a koreai hírességekéhez.Észak-Koreában a kormány szigorú rendelkezései ellenére is nagy az érdeklődés a dél-koreai divat iránt.Népszerűek a rövid szoknyák, a magassarkú cipők az ujjatlan, kapucnis felsők és a divatos kiegészítők, annak ellenére, hogy a kormány tiltja az ilyen ruhanemű viselését.Itt is a dél-koreai sorozatok befolyásolják a fiatalokat, akik az ilyen ruhaneműk magas ára és a kilátásba helyezett büntetés ellenére is megveszik a tiltott termékeket.
Kis mértékben ugyan, de a koreai divat az Egyesült Államokban is jelen van, működik például olyan koreai fodrászat, amelyik tizenöt üzletet üzemeltet az USA legnagyobb városaiban, növekvő nem ázsiai származású klientúrával. Ezen túl a dél-koreai divattervezők az amerikai divatéletben is elismertek, Csong Duri például az amerikai elnök feleségének, Michelle Obamának is tervezett ruhát, de Kristen Stewart és Megan Fox színésznőket is öltöztette már. Az Amerikában elismert koreai származású divattervezők közé tartozik még például Chris Han és Richard Chai is." (Mindenkilapja.hu)
Nam Gyu-Ri és Jung Il-Woo a 49 days című sorozatban (kép forrása)
Mit kell tennünk, ha a koreai sorozatok divatos, gazdag, ámde bájos leányzóihoz szeretnénk hasonlítani?
Nos, vegyünk egy valamivel térd fölé érő szoknyát, lehet fodrozott, vagy akár rakott is, inkább A-vonalú, semmint ceruza szoknya, ezt dobjuk fel egy vékony, masnis övvel, vegyünk lenge inget, vagy csipkés felsőt, és rá egy ehhez illő blézert vagy kardigánt. De választhatunk egy vidám csipkeruhát is, vagy egy elegáns, de élénk színű, testhez simuló fazont. Ezt vállon hordható kistáskával, és magassarkúval, esetleg topánkával egészíthetjük ki. A feltűnő, ámde ízléses ékszereket sem kell megvetnünk, de ízlés szerint választhatunk akár egy vékony, elegáns karórát, vagy finom ezüst nyakláncot is.
Ha lezserebb stílusra vágyunk éppen, persze más karakterekből is merítkezhetünk, így például az alacsonyabb sorból származó, jólelkű, és a sorozat összes férfiszívét elnyerő leányzó karaktere. Ehhez nem kell más, csak egy szűk farmer, bő szabású kötött pulóver, esetleg ing alatta. Ezt katonai bakanccsal, vagy vastag magassarkú bokacsizmával, és a vállon lazán átdobott kistáskával, vagy hátizsákkal egészíthetjük ki.
Park Yoo Chun és Han Ji Min a Rooftop Prince című sorozatban (forrás)
És hogy mi a helyzet a férfi karakterek öltözködésével? Divatos, szűkszabású szövetkabátok, elegáns bakancsok, szűkszabású ingek, zakók, és szűk farmerek jellemzik. Kiegészítőnek hordhatunk vastag keretes szemüveget, sálat, vagy akár egy ízléses láncot a farmeren.
(Forrás)